BİRİMLER
1. Evrak Yönetimi ve Arşivleme
- Belediyeye gelen ve giden tüm evrakların kayıt altına alınması, ilgili birimlere yönlendirilmesi ve arşivlenmesini mer’i mevzuat çerçevesinde yürütmek
- Belediyeye gelen tüm resmi evrak ve belgeleri zimmet karşılığında teslim almak, konularına göre tasnif etmek ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) üzerinden ilgili birimlere yönlendirmek
2. Belediye Meclisi İş ve İşlemleri
- Belediye Meclisi ile ilgili iş ve işlemleri düzenlemek, Meclis gündemini hazırlamak ve toplantıların mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamak
- Olağan ve olağanüstü Meclis toplantılarının organizasyonunu sağlamak, toplantı tutanaklarını tutmak ve kararların kayda alınmasını gerçekleştirmek
- Meclis kararlarının yazılmasını sağlamak, ilgili mercilere onaylatmak ve karar asıllarını ilgili birimlere iletmek, birer nüshasının arşivlenmesini ve belediyenin resmi internet sitesinde yayımlanmasını sağlamak
- Meclis kararlarının yürürlüğe girmesi için gerekli işlemleri yürütmek ve takibini sağlamak
- Belediye Meclisi tarafından kurulan komisyonların toplantılarının düzenlenmesi, ilgili birimlerin belirlenmesi ve koordinasyonunun sağlanması için Başkanlık onayı almak
3. Belediye Encümeni İş ve İşlemleri
- Belediye Encümeni toplantılarının düzenlenmesini ve mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamak
- Belediye birimlerinden gelen ve Başkan tarafından Encümen’e havale edilen konulara ilişkin Encümen gündemini oluşturmak ve ilgili işlemleri yürütmek
- Encümen kararlarını yazdırmak, gerekli onay süreçlerini tamamlamak, karar suretlerini ilgili birimlere göndermek ve kararların arşivlenmesini sağlamak
4. Personel ve Disiplin İşlemleri
- İşçi özlük dosyalarının düzenlenmesi, takibi ve arşivlenmesini sağlamak
- Memur özlük dosyalarının düzenlenmesi, takip edilmesi ve arşivlenmesini sağlamak
- Belediye birimlerinden gelen personel taleplerini değerlendirmek ve atamaların yapılması için ilgili işlemleri yürütmek
- İşçi ve Memur Disiplin Kurullarının oluşturulması, disiplin işlemlerinin yürütülmesi ve ilgili yasa ve yönetmelikler çerçevesinde diğer kurulların oluşturulmasını sağlamak
5. Raporlama ve İdari İşlemler
- Belediyenin yıllık faaliyet raporunu hazırlamak ve ilgili mercilere sunulmasını sağlamak
- Mer’i mevzuatın gerektirdiği diğer idari ve resmi iş ve işlemleri yürütmek
6. Başkanlık Tarafından Verilecek Diğer Görevler
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek
1. Performans Programı ve Bütçe Yönetimi
- İdarenin performans programını hazırlamak ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek
- İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek, değerlendirmek
- Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke esasları çerçevesinde ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimlerini dikkate alarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak
- Bütçe kayıtlarını tutmak, değerlendirmek; bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak
- Yönetim dönemi hesabını hazırlamak
2. Gelir ve Muhasebe İşlemleri
- İlgili mevzuatı çerçevesinde belediye gelirlerini tahakkuk ettirmek; gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek
- Belediyenin muhasebe hizmetlerini yürütmek
- Birim faaliyet raporunu hazırlamak
- Belediyenin kullanımında bulunan taşınırlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek
- Belediyenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak
3. Mali Kontroller ve Danışmanlık
- Mali konularla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak
- Ön mali kontrol faaliyetlerini gerçekleştirmek
- İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak
4. Borçlanma ve Mali Raporlama
- Mevzuatlara uygun olarak yıllık tarifeleri hazırlamak
- Belediye borçlanmasıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak
- Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetlerin alınması, saklanması, ilgililere verilmesi, gönderilmesi ve diğer tüm mali işlemlerin kayıtlarının yapılması ve raporlanmasını sağlamak
5. Başkanlık Tarafından Verilecek Diğer Görevler
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak
1. Yol ve Altyapı Çalışmaları
- Yeni yolların açılması ve stabilizasyonunu yapmak veya yaptırmak
- Yol, kaldırım ve bordürlerin bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak
- Kanal arızalarını gidermek ve ilgili altyapı çalışmalarını yürütmek
- Yollarda kar ve buzlanma ile mücadele etmek için gerekli çalışmaları yürütmek
- Moloz ve teressübatın toplanması ve taşınmasını sağlamak
- Yol üzerindeki sanat yapılarının (köprü, menfez vb.) yapımını gerçekleştirmek
2. Asfalt ve Yol Bakım Çalışmaları
- Yeni açılan yolların asfalt ile kaplanmasını sağlamak
- Mevcut asfalt yolların bakım, onarım ve yama işlemlerini yapmak veya yaptırmak
- Hakediş ve iş kabul işlemlerini yürütmek
- Teknik kontrolleri yapmak ve uygunluğunu denetlemek
3. Belediye Binaları ve Tesislerinin Bakım ve Onarımı
- Belediyeye ait bina ve tesislerin bakım ve onarım çalışmalarını yürütmek
- Belediyeye ait makine parkındaki taşıt ve iş makinelerinin bakım, onarım ve revizyonlarını yapmak veya yaptırmak
4. Park ve Sosyal Alanların Bakım ve Onarımı
- Çocuk oyun alanları, dinlenme ve spor parklarındaki mekanik, elektrik ve ahşap esaslı materyalin sürekli çalışır durumda olmasını sağlamak
- Belediye sınırları içindeki tüm parkların ve donatı elemanlarının bakım ve onarımını yapmak
5. Araç ve Ekipman Yönetimi
- Belediye araç, gereç ve iş makinelerinin en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak, gerekli iş programlarını oluşturmak
- Şantiye çalışmalarında ekipman seçimlerini yapmak ve verimli kullanımını sağlamak
- Belediye tarafından satın alınan iş makineleri, araçlar ve ekipmanların sicil kayıtlarını tutmak, ilgili belgeleri muhafaza etmek
- Teknik ekipmanların ekonomik kullanımını sağlamak, işletilmesi uygun olmayan ekipmanların hurda olarak değerlendirilmesi için gerekli işlemleri yapmak
6. İş Güvenliği ve Teknik Destek
- İş güvenliği ve işçi sağlığı konularında gerekli tedbirleri almak ve uygulamak
- Diğer müdürlüklerin talep ettiği iş, araç ve gereçleri iş programına dahil ederek en uygun şekilde yönlendirmek
- Tüm belediye birimlerinin çalışmalarına teknik destek sağlamak
7. Başkanlık Tarafından Verilecek Diğer Görevler
- Başkanlık makamınca verilecek diğer görevleri yerine getirmek
Fen İşleri Müdürlüğü, belediye sınırları içinde altyapı ve üstyapı çalışmalarını planlamak, geliştirmek ve uygulamakla yükümlüdür.
1. Genel Hizmetler
- Belediye hizmetlerinde ihtiyaç duyulan her türlü mal ve hizmet alım taleplerini (projelendirme ile ilgili hizmet alımı ihaleleri dışında) değerlendirip Kamu İhale Mevzuatı hükümlerine göre temin edilmesini sağlamak
- Hurdaya ayrılan veya ekonomik ömrünü tamamlayan araç, gereç ve malzemelerin ilgili mevzuat hükümlerine göre satışlarının yapılmasını sağlamak
- Yatırım teşvik iş ve işlemlerinin ilgili idare ile koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlamak
- Belediyenin tüm tüketim ve demirbaş malzemelerinin ilgili mevzuat hükümlerine göre kayıt ve takip işlemlerinin yapılmasını sağlamak
- Belediye ve belediyeye ait hizmet birimleri / yerlerinin güvenliği ile ilgili iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak
- Haberleşme ve iletişim hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak
- Hizmet binalarının her türlü bakım ve tamirat iş ve işlemlerini Fen İşleri Müdürlüğü ile koordineli olarak yürütülmesini sağlamak
- Başkanlık tarafından verilen diğer görevleri yapmak
2. Satın Alma Biriminin Görevleri
- Satın alınacak, üretilecek ve tamir ettirilecek tüm malzemeler için gerekli idari ve teknik şartnameyi kullanan veya talep eden birimlere hazırlatmak veya temin etmek
- Mali yılbaşında ilgili birimlerce talep edilen veya senesi içerisinde yeniden gereksinim duyulan mal ve hizmetleri iç ve dış piyasalardan mevcut yasa ve yönetmelikler dâhilinde temin etmek
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun 22. maddesi gereği doğrudan temin usulü ile alımını gerçekleştirmek ve ödeme için muhasebe birimine bildirmek
- Gerek dış piyasadan ve gerekse iç piyasadan temin edilen malzemenin teknik şartnameler uyarınca muayene ve kabul komisyonları ile muayenelerini yaptırmak ve bedellerinin ödenmesi için ilgili birimlere tahakkuklarını yaptırmak
- İlgili yasa ve yönetmelikler uyarınca, ihale edilmesinde fayda görülmeyen ve süreklilik arz etmeyen her tür ihtiyaçların temini maksadı ile piyasa araştırması yapmak, teklif almak ve satın alma evraklarını tamamlayarak istihkakların ödenmesi için gerekli işlemleri yapmak ve yaptırmak
- Diğer müdürlüklerden ihale yapılmak üzere müdürlüğe havale edilen Başkanlık Oluru ve eklerinin kaydını yaparak evrakların kontrolünü yapmak
- 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’nun ilgili maddesine istinaden Kamu İhale Kurumu resmi internet sitesi Elektronik Kamu Alımları Platformu’ndan (EKAP) İhale Kayıt Numarası alarak ihale dosyasını hazırlamak
- Kamu İhale Kurumu resmi internet sitesi Elektronik Kamu Alımları Platformu’ndan (EKAP) ihale hazırlık dosyasında gerekli tüm evrakların eksiksiz olarak yüklenmesini sağlamak
- İhale ilanlarını 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ile ilgili mevzuat gereğince hazırlamak
- Müdürün vereceği diğer işleri yapmak
3. Evlendirme Memurluğunun Görevleri
- Evlendirme Memurluğuna usulüne uygun başvuruları kanunlar dahilinde kabul etmek
- Deftere kayıt etmek
- Gerekli evrakları tamamlamak ve nikâh akdi için gün vermek
- Makbuz karşılığı akit ücreti tahsil etmek
- Evlenme kütüğüne MERNİS tutanaklarına kayıtları geçirmek
- Cüzdanları hazırlamak ve kayıtları nüfus müdürlüğüne bildirmek
- Belediye başkanına karşı yapmış olduğu iş nedeniyle doğrudan sorumlu olmak
- Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak
4. Ambar Memurluğunun Görevleri
- Ambarın sevk ve idaresini sağlamak
- Satın alınarak ambara giren her türlü madde, eşya, makine, taşıt, malzeme ve benzeri şeylerin kaydını tutmak, muhafaza etmek, bunları yangın, çürüme, bozulma, akma gibi her türlü tehlike ve zararlardan korumak, kendisinin alamayacağı koruma tedbirleri için ilgililere yazılı olarak bilgi vermek
- Ambar stoklarının kayıtlarını tutmak
- Ambara giren malzeme ve malları düzenli ve iyi bir durumda muhafaza etmek
- Ambara giren malzeme ve eşyayı yetkililerin yazılı emirlerine dayanarak belge karşılığında ilgililere vermek
- Başka yerlerden gelen veya satın alınan malları muayene komisyonlarına muayene ettirmek ve ambara girişlerini düzenlemek
- Ambardan sevk edilecek malların sevk belgelerini düzenlemek
- Ambar mizanlarını çıkarmak ve bunların muhasebe ile uygunluğunu sağlamak
- Ambarda saklanan malzeme ve eşyalarda meydana gelen hasarlar için gerekli tutanakları düzenlemek
- Kayıtlardan çıkartılacak veya imha edilecek malzeme ve eşya için gerekli işlemleri yaparak ayniyat memuruna vermek
- Müdürün vereceği diğer işleri yapmak
5. Kademe Şefliğinin Görevleri
- Belediye hizmet araçları ve iş makinelerinin bakım ve onarımını yapmak ve gerekli malzemeleri almak
- İş makineleri, kamyon ve binek araçların periyodik kontrollerini yapmak, her aracın şoförlere ve operatörlere zimmetini yaparak hizmete hazır durumda olmasını sağlamak ve takibini yapmak
- Garaj, marangoz atölyesi ve kaynak atölyesinin tertipli, temiz ve düzenli kullanılmasını sağlamak
- Hizmet binalarının bakım onarım ihtiyaçlarının, kaynakhane, marangozhane ve boyahane atölyeleri vasıtasıyla giderilmesini sağlamak
- İş güvenliğini sağlamak ve bu konudaki gerekli araç ve malzeme ihtiyaçlarını belirleyerek karşılamak
- İlgili mercilere, görev alanı ile ilgili raporlar düzenlemek
- Müdürün vereceği diğer işleri yapmak
6. Saha Şefliğinin (Koordinatör) Görevleri
- Haftalık makineli çalışma programını hazırlamak, müdür ve bağlı başkan yardımcısına sunmak
- Başkanlıkça uygun görülen program doğrultusunda, periyodik olarak arazide yapılan işleri yerinde gezmek, iş makinelerini kontrol etmek, kayıtları ve çalışmaları incelemek, gerektiğinde aksaklıklar ile ilgili tutanak tutarak bağlı olduğu müdür veya başkan yardımcısına sunmak
- Araçlarda kullanılan akaryakıt ve madeni yağların doğru kullanılıp kullanılmadığını denetlemek
- Birimlerin ortaklaşa yapacağı işlerde koordinasyon görevini yürütmek
- Müdürün vereceği diğer işleri yapmak
7. Temizlik İşleri Şefliğinin Görevleri
- Belediyenin kentsel temizlik işlerinin plan ve programlanması ile ilgili çalışmaları yapmak
- Belediye yetki ve hizmet alanı içinde sokak, yol ve alanlarda temizlik işlemlerini yürütmek
- Basınçlı yıkama araçları ile sokak ve kaldırımların yıkanarak temizlenmesini sağlamak
- Çöp toplama ve nakil işlemlerini düzenli olarak yapmak
- Çöp konteynerlerinin temin, bakım ve onarımını yapmak
- Çevre ve temizlik konusunda gelen şikâyetleri değerlendirmek
- Görüntü ve çevre kirliliğine yol açan atıkların kaldırılmasını sağlamak
- Çöp toplama ve genel temizlik işinde kullanılan tüm araç-gereç ve ekipmanın temiz ve bakımlı olmasını sağlamak
- Yıllık ve aylık faaliyet raporu düzenlemek
- Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak
1. Muhtarlık Hizmetlerinin Koordinasyonu
- Mahalle muhtarlarıyla belediye arasında iletişimi sağlamak.
- Muhtarlık hizmetlerinin etkin bir şekilde yürütülmesini koordine etmek.
2. Mahallelerin Sorunlarını Tespit Etmek ve Çözüm Üretmek
- Mahallelerdeki altyapı, ulaşım, temizlik, çevre düzenlemesi gibi konularda muhtarlarla iş birliği yapmak.
- Mahalle halkının şikâyet ve taleplerini ilgili belediye birimlerine iletmek.
- Mahallelerde tespit edilen sorunların çözümü için gerekli birimlerle iletişime geçmek.
3. Resmi Evrak ve İdari İşlemler
- Muhtarlık hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli evrakları düzenlemek ve saklamak.
- Mahalle sakinlerine yönelik resmi belgelerin hazırlanmasında muhtarlıklara destek sağlamak.
- Nüfus, adres, ikametgâh ve diğer resmi kayıt işlemlerinde koordinasyon sağlamak.
4. Sosyal Yardım ve Destek Çalışmaları
- Sosyal yardıma ihtiyacı olan vatandaşları tespit edip ilgili kurumlara yönlendirmek.
- Belediye tarafından sunulan sosyal yardım hizmetlerini mahalle bazında organize etmek.
- Yaşlı, engelli ve ihtiyaç sahibi bireyler için çeşitli destek programları geliştirmek.
5. Güvenlik ve Acil Durum Çalışmaları
- Mahallelerde güvenlik sorunlarının tespiti ve çözümüne yönelik çalışmalara destek vermek.
- Afet ve acil durumlarda muhtarlarla iş birliği içinde koordinasyonu sağlamak.
- Mahalle halkını afet ve acil durumlar konusunda bilinçlendirme çalışmaları yapmak.
6. Kültürel ve Sosyal Faaliyetler
- Mahallelerde sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerin düzenlenmesini teşvik etmek.
- Belediye tarafından düzenlenen etkinlikler hakkında mahalle halkını bilgilendirmek.
7. Yerel Yönetim Faaliyetlerine Katılımı Artırmak
- Mahalle halkının belediye yönetimine katılımını teşvik etmek.
- Mahalle halkının belediye hizmetlerinden en iyi şekilde faydalanmasını sağlamak.
Bu görevler, Muhtarlık Müdürlüğü’nün belediye hizmetlerini mahalle düzeyinde daha etkin ve verimli bir şekilde yürütmesine katkı sağlar.
1. Evlilik Başvurularını Kabul Etmek
- Evlenmek isteyen çiftlerin başvurularını almak.
- Gerekli belgelerin eksiksiz olup olmadığını kontrol etmek.
- Evlilik başvurularını resmi deftere kaydetmek.
2. Evlilik İşlemlerini İncelemek ve Onaylamak
- Başvuran çiftlerin evlenmelerine engel bir durum olup olmadığını incelemek.
- Medeni Kanun ve ilgili mevzuata uygunluk denetimi yapmak.
- Yasal prosedürleri tamamlayarak evlilik işlemini onaylamak.
3. Resmi Nikâh Kıymak
- Evlilik akdini resmi olarak gerçekleştirmek.
- Nikâh törenini yasal çerçevede yönetmek.
- Çiftlerin resmi nikâh defterine imza atmasını sağlamak.
4. Uluslararası ve Yabancı Uyruklu Kişilerin Evlilik İşlemleri
- Yabancı uyruklu bireylerin evlilik işlemlerini yürütmek.
- Uluslararası evliliklerde gerekli belgeleri talep edip ilgili mercilerle iletişim sağlamak.
- Yabancı evlilik belgelerinin doğruluğunu kontrol etmek.
5. Evlilik Cüzdanı ve Resmi Belgeleri Düzenlemek
- Nikâh kıyıldıktan sonra evlilik cüzdanını düzenleyerek çifte teslim etmek.
- Resmi belgeleri arşivlemek ve ilgili kurumlara bildirimde bulunmak.
6. Mevzuata Uygunluk Denetimi Yapmak
- Türk Medeni Kanunu ve evlilik işlemlerine ilişkin yönetmeliklere uygunluğu sağlamak.
- Resmi nikâh işlemlerinde hukuki sorunların önüne geçmek.
7. Nikâh İşlemleri İçin Resmi Kurumlarla Koordinasyon Sağlamak
- Nüfus müdürlükleri ve diğer ilgili resmi kurumlarla bilgi paylaşımında bulunmak.
- Evlenme işlemleriyle ilgili gerekli raporları hazırlamak.
Evlendirme Memurluğu, medeni hukuka uygun şekilde çiftlerin resmi nikâhlarını gerçekleştirerek, evlilik işlemlerinin yasal çerçevede yürütülmesini sağlayan önemli bir birimdir.
EVLENMEK İÇİN GEREKEN EVRAKLAR
1. Nüfus Cüzdanı veya Kimlik Kartı
- Aslı ve fotokopisi gereklidir.
- Kimliklerin okunaklı ve güncel olması şarttır.
2. Vesikalık Fotoğraf
- Genellikle son 6 ay içinde çekilmiş 4-6 adet biyometrik veya vesikalık fotoğraf istenir.
- Nikâh dairesine göre değişiklik gösterebilir.
3. Evlenme Ehliyet Belgesi (Bekârlık Belgesi)
- Nüfus müdürlüğünden alınabilir.
- Kişinin evlenmesine engel bir durum olup olmadığını gösterir.
4. Sağlık Raporu (Evlenme Sağlık Raporu)
- Aile sağlığı merkezi (sağlık ocağı) veya devlet hastanesinden alınmalıdır.
- Bulaşıcı hastalık taramalarını içerir (Kan testi, Akdeniz anemisi taraması vb.).
- Özel hastanelerden alınan raporlar geçerli olmayabilir, bağlı olunan belediyeye danışılmalıdır.
5. Evlenme Beyannamesi
- Belediyenin Evlendirme Memurluğu’ndan temin edilir.
- Çiftler tarafından doldurulup imzalanmalıdır.
6. İkametgah Belgesi
- Bazı belediyeler tarafından talep edilebilir.
- E-devlet veya nüfus müdürlüğünden alınabilir.
Özel Durumlar İçin Ekstra Belgeler
1. 18 Yaşından Küçükler İçin Gerekli Belgeler
- 17 yaşındaki bireyler: Anne ve babanın noterden veya belediyede vereceği muvafakatname gereklidir.
- 16 yaşındaki bireyler: Mahkeme kararı olmadan evlenemez.
2. Yabancı Uyruklu Kişiler İçin Ekstra Belgeler
- Pasaport ve Türkçe çevirisi (Noter onaylı olmalıdır).
- Bekârlık belgesi (Evlenme Ehliyet Belgesi) (Kendi ülkesinden alınmalı ve Türkiye'de noter tasdikli çevirisi yapılmalıdır).
- İkametgâh belgesi veya Türkiye’de geçici oturum izni.
- Vatandaşlığına bağlı olarak ek belgeler istenebilir, detaylı bilgi için ilgili belediyeye başvurulmalıdır.
3. Daha Önce Evlilik Yapmış Kişiler İçin
- Boşanmış bireyler: Boşanma kararının kesinleşmiş olduğunu gösteren mahkeme kararı veya nüfus kaydı.
- Eşi vefat edenler: Eşinin ölüm belgesi veya nüfus kayıt örneği.
Zabıta Amirliği, belediye sınırları içinde kamu düzenini sağlamak, yerel yönetim tarafından belirlenen kuralların uygulanmasını denetlemek ve halkın huzurunu korumak amacıyla görev yapan bir birimdir. Görevleri 5326 sayılı Kabahatler Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuatlar çerçevesinde belirlenmiştir.
1. Kamu Düzeni ve Huzurun Sağlanması
- Belediye sınırları içinde genel düzeni ve güvenliği sağlamak
- Kamuya açık alanlarda huzuru bozacak davranışları önlemek
- İzinsiz gösteri, işgaliye, seyyar satıcılık gibi düzeni bozan faaliyetlere müdahale etmek
2. Belediyenin Koyduğu Kuralları Denetleme ve Uygulama
- Ruhsatsız işyerlerini tespit edip gerekli işlemleri yapmak
- Belediyeye ait alanlarda (pazar yerleri, parklar vb.) kurallara uyulmasını sağlamak
- Belediyeden izinsiz afiş, pankart, ilan ve reklam asılmasını önlemek
3. Halk Sağlığı ve Çevre Kontrolleri
- Gıda satan iş yerlerinin hijyen kurallarına uyup uymadığını denetlemek
- Halk sağlığını tehlikeye atan durumları tespit edip müdahale etmek
- Çevreyi kirleten kişi veya işletmelere yaptırım uygulamak
4. Trafik Düzeni ve Yol Güvenliği
- Yayalar ve araçlar için trafik düzeninin sağlanmasına yardımcı olmak
- Kaldırım ve yol işgallerini önlemek (izinsiz tezgah, düzensiz park vb.)
- Toplu taşıma araçlarının belediye kurallarına uygun çalışmasını denetlemek
5. Seyyar Satıcılık ve Kaçak Faaliyetlerle Mücadele
- İzinsiz veya kayıt dışı çalışan seyyar satıcıları tespit etmek
- Ruhsatsız işletmeleri denetleyerek cezai işlem uygulamak
- Halk sağlığını tehdit eden ürünlerin satışını engellemek
6. Afet ve Acil Durumlarda Destek Görevi
- Deprem, sel, yangın gibi afet durumlarında halka yardımcı olmak
- Kriz anlarında ilgili kurumlarla iş birliği yaparak yönlendirme yapmak
- Acil durumlarda tahliye ve güvenlik önlemlerine destek vermek
7. Dilencilik ve Toplum Düzeni ile İlgili Müdahaleler
- Kamuya açık alanlarda dilencilik yapılmasını önlemek
- Çocukları veya engellileri kullanarak yapılan dilenciliği tespit edip gerekli işlemleri yapmak
- Sosyal hizmet birimleriyle iş birliği içinde çalışarak, dilenciliği meslek haline getirenlere karşı önlem almak
8. Gürültü, Görüntü ve Çevre Kirliliğiyle Mücadele
- Yüksek sesle müzik yayını yapan iş yerlerini denetlemek
- Çevreye rahatsızlık veren inşaat, iş yeri ve eğlence mekanlarını kontrol etmek
- Çevreyi kirleten işletmelere cezai işlem uygulamak
9. Resmi Tören ve Organizasyonlara Destek
- Belediye tarafından düzenlenen etkinliklerde güvenliği sağlamak
- Bayram, tören ve resmi programlarda düzeni sağlamak
- Kalabalık organizasyonlarda trafik ve insan akışını yönlendirmek
10. Mevzuata Uygun Şekilde Cezai İşlemler Uygulamak
- Kabahatler Kanunu çerçevesinde idari para cezaları kesmek
- Ruhsat ihlali yapan işletmelere yaptırım uygulamak
- Belediye düzenlemelerine uymayan kişi ve işletmelere yönelik cezai işlemleri gerçekleştirmek